בחישוב מהיר, עובדים מבלים יותר שעות בעבודה מאשר בביתם, ובחישוב עוד יותר מהיר, כמות העובדים פר חדר, בין אם זה מרחב עבודה משותף או משרדים, גדולה הרבה יותר מדירה או בית פרטי. מה שזה אומר למעשה, שכמות הלכלוך שמצטבר במקום העבודה גדול פי כמה, ממה שנוצר בבית הפרטי שלנו. פה נכנסות לתמונה חברות ניקיון משרדים. בדקנו מספר פרמטרים, והכנו עבורכם את המדריך המלא עבור ניקיון משרדים במרכז הארץ, אבל לא רק.
כיצד בוחרים חברת ניקיון לניקיון משרדים במרכז הארץ?
הפרמטר הראשון שיש לבחון הוא גודל המשרד או החברה. כיוון שמדובר בעלות תפעולית שוטפת שיוצאת באופן חודשי מתקציב התחזוקה הכללית של החברה, חשוב כי התשלום עליה יהיה פרופורציונלי. לדוגמה – משרד קטן לעריכת דין שיש בו 4 עובדים בסך הכל, יכול לחבור לחברת ניקיון שתספק עבורו עובדים לניקיון על בסיס שבועי (2 או 3 פעמים בשבוע) ולא על בסיס יום יומי.
הפרמטר השני שכדאי לשים עליו דגש הוא מהות העבודה. הכוונה היא לתחום העיסוק של החברה וכמה "לכלוך" מייצרים העובדים בה.
פרמטר נוסף, הנו אינטנסיביות השימוש במשרדים. ניקיון משרדים במרכז הארץ יכול להתקיים במהלך כל היום, ויש מקומות כאלה שרק לאחר שעות העבודה עובדי הניקיון יכולים לבצע את עבודתם. יש משרדים וחברות שבהם נדרש גם וגם, גם במהלך היום עבודה, וגם בסיומו.
אוסיף וארחיב, יש משרדים שהפעילות בהם דורשת ניקיון גם בסוף יום העבודה אולם גם בתחילת היום שלמחרת. ארגונים בהם מתקיימת עבודה בלילה, או עד השעות המאוחרות.
איפה הכי חשוב להתמקד בעת ניקיון משרדים במרכז הארץ, ולא רק?
מחקר שבוצעו בקרב עובדי משרדים ברחבי העולם גילו כי בקרב העובדים, השטח שחייב להישאר נקי לאורך כל שעות העבודה הוא המטבחון של המשרד. אם זה בשביל הקפה של הבוקר, בשביל לחמם את ארוחת צהריים, או לחתוך בכיף סלט, ועד לקפה של ארבע אחרי הצהריים. חשוב לתאם ציפיות מול חברות ניקיון משרדים לוודא כי תשומת לב רבה של העובדים המנקים, תהיה במטבחון, וכי יבוצע שימוש בחומרי ניקוי נכונים שיאפשרו לעובדים להרגיש בנוח במטבחון במשרד, כמו שהם מרגישים בביתם הפרטי.
מה לגבי השירותים?
במידה ומדובר בניקיון משרדים במרכז שהם חלק מבניין עם עוד משרדים, במרבית המקרים חברות הניהול שמנהלות את הבניין שוכרות שירותי חברת ניקיון לניקיון שטחים ציבוריים בכלל, ובפרט אם מדובר בניקיון משרדים בפתח תקווה. יש בניינים בהם השירותים ממוקמים כחלק מהאיזורים הציבוריים, זאת לעומת משרדים שלפעמים בגלל אופי העבודה, השירותים ממוקמים בתוך מתחם המשרדים עצמם. ההתקשרות מול החברה המנקה תלוי בזה. במידה וגם לקוחות ולא רק עובדים מבצעים שימוש במתחם השירותים, הניקיון צריך להתבצע בהתאם. חשוב כי העובדים וגם הלקוחות ירגישו בנוח להיכנס לשירותים במהלך יום העבודה כפי שהם מרגישים בביתם שלהם.
מה עוד חשוב לקחת בחשבון בבחירה נכונה של חברה לניקיון משרדים?
יציבות עובדי הניקיון. מדובר בפרמטר שחשוב לקחת בחשבון בשל אופי שוק עובדי הניקיון, קיימת תחלופה רבה של עובדים. ישנן חברות ניקיון משרדים במרכז המעוניינות לעבוד עם עובדי ניקיון קבועים ולא מתחלפים וחשוב לוודא מול חברת הניקיון עצמה עד כמה היא יכולה לעמוד בתנאי שכזה. דבר נוסף ואחרון לסיכום, תקשורת פתוחה עם חברת הניקיון. חשוב שתהיה תקשורת פתוחה עם המנהלים בחברה, שהמשובים של עובדי המשרד ומנהליו יעברו בצורה יעילה למנהלים ומשם לעובדים עצמם, במטרה לייעל את ההתקשרות ואת המשך העבודה ביחד בסביבה נקייה ומצוחצחת.